zaterdag 3 april 2010

Aandachtspunten illustratie in beroepscontext reclame en product

Kort samengevat moet je bij het maken van een beeld voor de beroepscontext reclame en product dus letten op:

  • De herkenning van het bedrijf, merk of product wat aangekaart wordt

  • Of het in het oog springt. Is het beeld dat je gemaakt hebt opvallend en iets wat je gelijk op zou vallen op bijvoorbeeld de straat? Of verdwijnt het een beetje tussen alle andere reclames en posters en heeft het dus geen eigen eigenheid

  • Communiceert de illustratie voor jou gevoel? Is het duidelijk wat er nu bedoelt wordt met je beeld? Wat er precies aangekaart wordt? Of is het een beeld waarbij je langer moet nadenken over de context en is dit ook je bedoeling?

  • Is je beeld overtuigend genoeg? Zet het de ontvanger aan tot actie? Hierbij moet je letten op:

  • Zit er een heldere mening in het beeld en zijn de daarbij ondersteunende argumenten begrijpbaar omgezet in beeld?

  • Is het beeld afgestemd op de juiste doelgroep?

  • Is het een duidelijk structureel geheel?

  • Komt het goed over op de ontvanger zodat het op de juiste manier geïnterpreteerd wordt?

Is dit alles van toepassing in je illustratie/beeld dan kun je wel stellen dat het geschikt is voor het gebruik in reclames etc.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten